Drie dagen Denpasar.

20 juli 2015 - Denpasar, Indonesië

Maandag 20 juli t/m 22 juli 2015.
Bali Hotel
We slapen drie nachten in het Inna Bali Hertiage Hotel. 28 jaar geleden ook geslapen met pa, ma, Kathy en Elles.
We zijn lekker op tijd en worden meteen naar onze kamers gebracht. Ze hebben meer dan 70 kamers, laten wij nou de kamers krijgen die we 28 jaar geleden ook hadden, dat vond ik wel heel bijzonder. De voorkant is nog hetzelfde allen de mandir ruimte is veranderd in een westerse badkamer. De koffers worden neergezet en daar gaan we, het zwembad in. Het relaxen is gestart. Zwemmen, lezen, blog bijwerken, biertje en sapje drinken, heerlijk.

En dan opeens komen er 20 mensen het zwembad binnen druppelen en kleden dames en kinderen zich om in winterwetsuitts, oordoppen gaan in, zwembandjes om de armen, duikbrillen voor de ogen en voor je het weet wordt er zwemles gegeven door de vaders. Zo is  relaxed zwembad in een klap veranderd in een een golfslagbad. Pieter kan geen kant meer op en kijkt Simon en mij aan, wij zitten lekker aan een drankje en zijn wat aan het schrijven en lezen, Heeeeeelp, wat nu. Dit duurt een uur, dan wordt de zwemles afgesloten met een balspel en doet pieter een poging om mee te kunnen doen, neeee dat lijkt niet echt te lukken.
Het zwembad wordt waarschijnlijk aan de plaatselijke badmeester verhuurd, iedere ochtend en middag is ie aanwezig met zijn laptopje en een groepje leerlingen.
Een nikeshop bezocht met de kinderen. We hebben hier de sportinkoop gedaan voor school, vooral voor Sam was het een walhalla en kon hij zijn sportschoenen voor het CIOS voor een super goeie prijs kopen.
Tijdens het diner verteld Elles dat ze net een bericht heeft gekregen dat ze een kamer heeft in Amsterdam. Het is nu definitief, per 1 oktober gaat ze in Amsterdam wonen.
Woensdag hebben de jongens gesurfd bij een super gaaf surfstrand. Het was een flink gevecht met de golven. Het was vol met Australiërs en ook veel Nederlanders. Om ons heen werden allerlei offertjes neergelegd door de Balinese bewoners.
In de middag hebben we de tempel Puru Luhur Uluwatu bezocht. Het is een tempel die op een grote klif is gebouwd. De tempel zelf is niet zo bijzonder, maar doordat het uitzicht geweldig is maakt dat heel veel goed. Er lopen veel apen rond die regelmatig eten krijgen omdat ze anders de toeristen aanvallen en brillen pikken.

We belanden per ongeluk op een Indonesische avondmarkt. Kraampjes vol met allerlei soorten eieren, blote kippen met poten, heel veel vis, gehakte stukken kip, groente in mega veel soorten en heel veel mensen die lopend en op de scooter hun inkopen doen..
In Flores hebben we heel erg gedacht aan hygiene, ijsklontjes uit je drinken, veel handen wassen, goed doorgebakken vlees ed gegeten en op Bali pakken we toch nog een buikgriepje op.Simon mag regelmatig de wc bezoeken en die avond valt hij uiteindelijk rond 2 uur in slaap. Ik wissel hem af rond de klok van 3 uur t/m 6.30 uur. Verschrikkelijke buikkrampen en steken die niet te harden zijn bedenk ik me  dat ik  loperamide, die zijn naam niet eer aan doet, mee heb genomen. Na het innemen wordt het beter. Sam doet ook met ons mee en na een paar dagen joint Elles ook de club.
Het was echt even belangrijk om in dit hotel weer in de reset stand te komen met de buikgriepjes en de verwerking van alles wat we hebben meegemaakt.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade