Goodbye eilanden van ome Gerbrand!!

20 juli 2015 - Labuanbajo, Indonesië

We sliepen in het Exotic Komodo Hotel, direct naast het vliegveld. Ik had die bewust uitgezocht zodat we niet heel vroeg ons bed uit hoefde. Na een lekker ontbijt en nog een komodovaraan gescoord voor op de koelkast zijn we naar het vliegveld gegaan.
Als we in het vliegtuig zitten besef ik me goed dat we afscheid nemen van 19 bijzondere dagen.
Goodbye eilanden van ome Gerbrand met je bijzondere momenten en mensen, rijst met kip en groente, iedereen die slippers draagt, houtvuurtjes, bamboehuizen met golfplaten, Indonesiers die voor hun huis zitten, kerken die nog in grote getale worden gebouwd, vrouwen die de hele dag om het huis heen vegen en schoonmaken, spelende kinderen, zoveel tevreden mensen, al die soorten fruit, stoffige wegen, mooi zingende zusters, prachtige natuur, tradities, prachtige watervallen, warmwaterbronnen, klapperbomen, vissers, overvolle vrachtwagens, scooters vol met alles wat je maar kunt verzinnen, de woorden" I love You" , Wat prachtig dat we dit met zn zessen mochten beleven, we zullen naar huis gaan met een schat aan nieuwe ervaringen.
Zoals ome Gerbrand 28 jaar geleden zo mooi zei" en probeer dit maar eens uit te leggen in Nederland".