Van Bali naar Flores, Maumere.

3 juli 2015 - Maumere, Indonesië

Na een goede nacht en een Indonesisch ontbijt hebben we de koffers gepakt, taxi gebeld en weer naar het vliegveld voor de binnenlandse vlucht naar Flores, Maumere. We vliegen met Wings Air in een heel klein vliegtuigje. Het blijkt dat je vanaf 10 kilo
extra bij moet betalen. We dachten dat het vanaf 20 kilo was. Maar okay 1 euro per kilo valt mee, de Hollandse kaas moet natuurlijk wel mee naar pater Muller. Over het vliegveld liepen we naar het vliegtuig. We hadden vriendelijke, super snelsprekende stewardessen die het Engels net zo snel spraken als het Indonesisch, conclusie, niet te verstaan. Zweedse puzzels makend vlogen we in twee uur naar Flores. Tijdens het  landen keken we naar de zee, zien we opeens een grote groep dolfijnen springen in. Pieter en Sam dachten dat we ze voor de gek hielden en wilde het liefst de gordel los maken om mee te kijken. De ogen van de stewardess  waren duidelijk genoeg, " zitten blijven".  Bij het uitstappen op het vliegveld was het eerste uitzicht herkenbaar, verder was het ge-update, veel Indonesische mensen staarden ons aan en de ogen bleven ons volgen tot het moment dat we in de busjes stapten. Er stond nl een chauffeur van Sea World  voor ons klaar met een bordje " Lia Zomerdijk" .
Met twee busjes gingen we op weg naar Sea World. Wat een super plek aan het water zeg, 10 grote stappen en je zit in de zee. Na een welkomstdrankje en inschrijven werden snel de zwem en snorkelspullen gepakt en doken we in het heerlijk warme water.
In de avond hebben we lekker gegeten met de voetjes in het zand en een super vriendelijke bediening waar we leuke gesprekken mee hadden. Sam, Pieter en Max kregen les in palmboom klimmen. Na een poging van Sam kwam hij erachter dat het je dat niet zo snel leert. Naast ons zaten twee Indonesische jongens.  Eentje vroeg " are you from Holland ?" toen wij dat bevestigde vroeg hij wat lekker kontje betekende. Wij moesten natuurlijk lachen. Hij had een kaart gekregen van een Nederlander met die tekst erop. Na veel gelach, geklets, nieuwe Indonesische woorden zijn we super moe ons bed in gedoken. Sam en Max konden niet in slaap komen en hebben nog een biertje gedronken voordat ze in bed doken.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl