Van Nederland naar Bali.

2 juli 2015 - Bali, Indonesië

donderdag 2 juli 2015.
Vanmorgen in het vliegtuig wakker geworden. simon heeft lang geslapen. sam max en pieter hebben heerlijk tegen elkaar aangelegen en ook hun rust gepakt. Met een korte tussenstop in Singapore, waar we leuk contact hadden met de look al like van mike rourke, mochten we nog anderhalf uur in het vliegtuig zitten. De hele vlucht is snel verlopen en gaf zeker niet het gevoel dat het te lang was.
rond 19.30 zijn we geland op Bali, Denpasar. We wilden een visum gaan regelen, maar dat bleek niet nodig te zijn. Dus de dollars van pa en ma zullen we een ander moment gebruiken.
Het verloopt vlot en snel op het vliegtuig, met een stempel in ons paspoort zijn we officieel Indonesië binnen. In het vliegtuig nog even voor de zekerheid gevraagd welke taxi we het beste kunnen nemen. Het blijkt Blue Bird te zijn. Had ik al eerder over gelezen. Toch goed dat ik het vroeg, er schijnen allerlei ander zwart rijders te zijn die ook een teken hebben dat op Blue Bird lijkt en waar je erg veel betaald.
Wij werden meteen aangesproken door een charmante Blue Bird dame, in een keurige lounge ontvangen en voor we het wisten hadden een flesje water in ons hadn ze twee taxi's voor ons geregeld. Buiten was het donker en voelde we de warme lucht en de geur van kretek. Het blijft toch bijzonder hoe sterk je herinnering van je reuk is. Deze lucht bracht echt iets herkenbaars terug en dat na 28 jaar.
Door allerlei kleine straatjes waar gegeten werd, verkocht en gereden werd op overvolle brommers, reed de chauffeur ons naar hotel in kuta. "Hotel Bakung Sari". Het hotel ligt aan een super drukke straat waar het verkeer snel voorbij raast. Zodra je je in de botanische tuin begeeft waaromheen de hotelkamers liggen, is het een oase.
De koffers worden snel in de kamers gezet en we duiken in het zwembad die tot 11 uur open is, kijk dat zijn nog eens tijden.
We bestellen een lekker biertje en Elles en ik gaan aan de cocktail. We duiken daarna lekker in ons bed omdat we morgenochtend het vliegtuig naar Flores nemen.